Dlaczego Wells Fargo ma tyle kłopotów?

Category: Kredyt Samochodowy
17 lutego 2021

Bank z siedzibą w Kalifornii został przyłapany na oszukiwaniu klientów.

Wells Fargo (NYSE: WFC) jest teraz w wiadomościach, ale nie z ważnych powodów. Na początku tego miesiąca ujawniono, że pracownicy trzeciego co do wielkości banku w kraju, według aktywów, oszukańczo otworzyli 2 miliony kont klientów bez wiedzy lub zgody klientów.

Gaby Lapera z Motley Fool i współpracownik John Maxfield omawiają kontrowersje w odcinku Industry Focus: Financials z tego tygodnia . Posłuchaj poniżej, aby poznać szczegóły, w jaki sposób Wells Fargo naruszył przepisy dotyczące ochrony konsumentów.

Po filmie następuje pełna transkrypcja.

Ten podcast został nagrany 12 września 2016 r.

Gaby Lapera: Wells Fargo – dowiedzieli się, że otworzyli co najmniej 2 miliony fałszywych kont, kont, które nie powinny istnieć. Różne agencje ukarały ich grzywną w wysokości 185 milionów dolarów i zwolniły 5300 pracowników w bezpośrednim związku z tą sprawą. To jest szalone! O mój Boże!

Właśnie rozmawiałem z przyjaciółką, a ona powiedziała: „Nie rozumiem, o co chodzi. W tym programie powiemy Ci, dlaczego to taka wielka sprawa, jeśli jeszcze nie wiesz. John, czy chcesz porozmawiać trochę więcej o tym, co dokładnie się tutaj wydarzyło?

John Maxfield: Tak. Wells Fargo. Możesz pomyśleć o bankach. Możesz porównać je do sklepów detalicznych. Dobrze? Są to sklepy, do których wchodzisz i ludzie próbują Ci sprzedawać rzeczy. Dobrze? Oddział banku to nie tylko miejsce, do którego wchodzisz i zamierzasz zrealizować czek i nikt nie poprosi Cię o zakup dodatkowych produktów. Różnica polega na tym, że ponieważ nie jest to produkt namacalny, nie jest to takie oczywiste. W branży bankowej, najlepszy bank, jeśli chodzi o sprzedaż krzyżową dodatkowych produktów klientom, którzy wchodzą do jego sklepów, a nie do oddziałów, nazywa je sklepami. Wells Fargo był najlepszy, jeśli chodzi o sprzedaż krzyżową produktów. W ostatnim kwartale.

Lapera: Poczekaj sekundę.

Maxfield: No dalej. Pewnie.

Lapera: Tak, żebyście wiedzieli, produkty bankowe to takie rzeczy jak kredyty hipoteczne, karty kredytowe, rachunki czekowe, rachunki oszczędnościowe – w zasadzie wszystko, co chciałbyś robić w banku. To jest uważane za produkty banku.

Maxfield: Racja. Powiedzmy, że idziesz do banku. Chcesz zrealizować czek. Zajmujesz się tylko swoim biznesem, wchodzisz do banku. Dostałeś czek od ciotki na urodziny. Musisz je spieniężyć, zdobyć 100 $ i zejść do cokolwiek, gdziekolwiek chcesz wydać swoje 100 $. Kiedy tam jesteś, kasjer powiedziałby: „No cóż, Gaby, czy chciałabyś również otrzymać kredyt hipoteczny lub kredyt samochodowy? Czy chcesz otworzyć inne konto? Rachunek oszczędnościowy, który możesz uzupełnić o konto czekowe? Wiele razy – i wszyscy to wiemy, wszyscy chodzimy do sklepów detalicznych – klienci mówią nie.

Jest to problem dla pracowników Wells Fargo, ponieważ ich kultura sprzedaży, wręcz motywowana niemalże dźwiękami, wymagała, aby stale sprzedawali te dodatkowe produkty. Problem w tym, że w dzisiejszych czasach do oddziałów banków nie chodzi zbyt wielu ludzi. Wygląda na to, że pracownicy Wells Fargo musieli wymyślić obejście. Obejście, które wymyślili, polegało na tym, że klienci zapisywali konta i karty kredytowe oraz inne rodzaje produktów i usług bankowych bez zgody klienta.

Podam bardzo konkretny przykład. Wchodzisz. Mówisz, że nie chcesz żadnych dodatkowych produktów, ale w rzeczywistości zapisują Cię, powiedzmy, na dodatkowe konto rozliczeniowe. Nie poprzestali na tym. Następnie przechodzili na twoje drugie konto, to, które miałeś przez jakiś czas, na którym miałeś pieniądze, które było autoryzowane i którego używałeś. Przekazaliby bez upoważnienia pieniądze z tego konta na to nowe tajne, nieautoryzowane konto. Problem w tym przypadku polega na tym, że w wielu przypadkach powodowało to, że na oryginalnych kontach klientów były niewystarczające opłaty za środki. Nie tylko otwierasz nieautoryzowane konto, ale także kosztujesz ludzi, ponieważ przenosisz ich pieniądze bez zgody, a to powoduje, że ich konta spadają poniżej minimalnego salda.

Lapera: Naprawdę interesujące jest to, że czasami ludzie łapali ich i mówili: „Hej, nie wiem, gdzie poszły moje pieniądze, i nagle mam to konto w rachunku bieżącym. Napraw to. Wells Fargo powiedziałby „Och, tak mi przykro i od razu to naprawił, ale nie wszyscy to łapali.

Maxfield: Zgadza się. W Wells Fargo działa to tak, że Wells Fargo mawiałby: „Och, to była jednorazowa transakcja. To był błąd. To nie było zamierzone, ale to, czego dowiedzieliśmy się w ugodzie, to zachowanie był w rzeczywistości systemowy i obejmował całą firmę. Jedna z rzeczy, których próbuje Wells Fargo. sposób, w jaki próbują to przedstawić, brzmi: „Słuchaj, to zachowanie jest wyjątkiem. Nie jest to ogólna zasada dotycząca tego, jak działamy wobec naszych klientów detalicznych. Problem z tym stanowiskiem polega na tym, że mówimy o 2 milionach nieautoryzowanych kont. To o wiele za dużo, aby był to jakiś odosobniony schemat.

W dodatku do tego, Gaby, podczas gdy Wells Fargo zwolnił 5300 pracowników, wychodzi i mówi: „To tylko ułamek z około 250 000 pracowników, których mamy w banku. To jest bardzo, bardzo mała Grupa. Jeśli spojrzysz na faktyczne rozmieszczenie ich pracowników, to tylko 100 000 z nich jest w ich sklepach. Oznacza to, że ponad 5% – innymi słowy bardzo znaczący odsetek jej pracowników – w jej sklepach detalicznych angażowało się w tego typu zachowania.

Lapera: To były te, które zostały złapane. To były te, które ktoś zbadał i znalazł. Potencjalnie mogą istnieć inne konta. Czy to jest poprawne?

Maxfield: To znaczy, przypuszczam, że jest to całkowicie możliwe. Inną rzeczą, o której należy pamiętać w tej kwestii, nie są tylko zarzuty wysuwane przez organy nadzoru bankowego. W rzeczywistości liczba tych 2 milionów nieautoryzowanych kont pochodziła z dochodzenia, które Wells Fargo przeprowadziło w sprawie tego problemu. To pochodzi prosto z Wells Fargo. To nie są tylko zarzuty, w których musisz powiedzieć, że Wells Fargo ani się nie przyznał, ani nie zaprzeczył. To znaczy Wells Fargo, pod każdym względem, przyznał się do tego, co się tutaj wydarzyło.