Masz pożyczkę w ramach programu ochrony wypłaty. Co teraz? Porady od prawników zajmujących się małymi firmami

17 lutego 2021

Uważaj na swoją pożyczkę PPP. Nadużywanie programu może spowodować problemy prawne.

Aktualizacja (5 maja): Sekretarz skarbu USA Steven Mnuchin ogłosił, że każda firma, która otrzyma pożyczkę w ramach programu ochrony płatności w wysokości ponad 2 milionów dolarów, zostanie poddana audytowi pod kątem zgodności z warunkami programu, zanim możliwe będzie umorzenie pożyczki. Zostało to później sformalizowane w SBA FAQ # 39. SBA FAQ # 43 przedłużyło termin amnestii spłaty kredytu do 14 maja 2020 r.

Aktualizacja (14 maja): W odpowiedzi na pytanie nr 46 w sprawie programu ochrony wypłaty SBA stwierdza, że ​​nie będzie przeprowadzać audytów firm w zakresie certyfikacji konieczności (trudności), jeśli kwota pożyczki PPP jest niższa niż 2 miliony USD, chociaż fundusze pożyczkowe muszą być nadal właściwie wykorzystywane. Zobacz mój blog Wiadomości o programie ochrony czeków: SBA zapewnia certyfikację w dobrej wierze „Bezpieczna przystań, aby wspierać pożyczki .

Jeśli Twoja mała firma otrzymała zgodę na pożyczkę w ramach programu ochrony wypłaty (PPP), gratulujemy uzyskania pomocy, która pomoże Twojej firmie i pracownikom przejść przez środki niezbędne do powstrzymania rozprzestrzeniania się COVID-19. Z pożyczki trzeba jednak ostrożnie korzystać. Po pierwsze, chcesz zmaksymalizować funkcję, która umożliwia umorzenie pożyczki PPP. Po drugie, chcesz właściwie wykorzystać pożyczkę, aby uniknąć problemów prawnych w przypadku potencjalnego nadużycia programu.

Mój poprzedni blog, Jak uniknąć pójścia do więzienia za pożyczkę w ramach programu ochrony wypłaty: porady byłych prokuratorów federalnych, zawiera ostrzeżenia od obrońców w sprawach karnych dotyczące unikania problemów. Ten blog zawiera spostrzeżenia od prawników biznesowych z Morse, kancelarii prawnej z okolic Bostonu: Matt Mitchell, Stephanie Singer, Jon Gworek i Amanda Thibodeau. Prawnicy ci udzielają porad wielu firmom prywatnym i publicznym. W poniższym wywiadzie przedstawiają pomocne know-how na temat właściwego wykorzystania pożyczki PPP.

Mężczyzna znajduje 9-karatowy diament. IRS ustala – i podatki – człowieka

Cztery miesiące do wieczności w więzieniu, jeśli dojdzie do wycieku danych podatkowych Trumpa

Przepisy irlandzkiego Sądu Najwyższego Chleb kanapkowy z metra nie jest legalnie chlebem

1. Jak szalone były zapytania klientów od czasu pojawienia się wniosku o pożyczkę w ramach programu ochrony pensji (PPP)?

Pierwszy tydzień po wpłynięciu wniosku o pożyczkę PPP był bardzo pracowity. Wielu klientów skontaktowało się z nami, aby ustalić, czy się kwalifikują.

Rozmawialiśmy z nimi o tym, co to znaczy „potrzebować środków i czy warto się z nimi ubiegać, biorąc pod uwagę ich indywidualną sytuację finansową. W przypadku naszych klientów, którzy podjęli inwestycje z funduszy venture capital lub private equity lub innych inwestorów, przeanalizowaliśmy ich dokumenty, aby dowiedzieć się, czy byli powiązani z którymkolwiek ze swoich inwestorów, aby ustalić, czy osiągnęli próg poniżej 500 pracowników, aby złożyć wniosek za pożyczkę.

Odpowiedzieliśmy również na wiele pytań dotyczących samej aplikacji i tego, jak powinni odpowiadać na pytania, które uznają za mylące. Klienci spieszyli się, aby zrobić to jak najszybciej, w obawie przed wyczerpaniem środków – co do tej pory okazało się właściwym podejściem.

Trwało to dwukrotnie od czasu uchwalenia ustawy o wzroście PPP, która zezwoliła na dodatkowe finansowanie programu.

2. Jaki procent klientów z małych firm złożył wnioski o pożyczki w ramach PPP? Co sprawiło, że niektóre z nich nie złożyły wniosku, mimo że prawie wszystkie firmy odczuwają finansowy wpływ COVID-19?

Chociaż nie sprawdziliśmy wszystkich klientów, na podstawie tych, z którymi rozmawialiśmy, szacujemy, że zgłosiło się około 30% -40% naszych klientów. Osoby posiadające fundusze venture capital, które nie złożyły wniosku, miały dwa główne powody: po pierwsze, nie kwalifikowały się, ponieważ mieli akcjonariusza kontrolującego zgodnie z zasadami SBA, a po drugie, niedawno przeprowadzili rundę finansowania i mają wystarczającą ilość gotówki, aby je utrzymać. w krótkim okresie.

3. W jakich okolicznościach, gdy firma zostanie zatwierdzona do zaciągnięcia pożyczki, radziłbyś jej nie przyjmować środków?

Radzilibyśmy klientowi, aby nie przyjmował środków, jeśli następnie uzna, że ​​nie kwalifikują się one. Zasady i wytyczne ciągle się zmieniają. Modyfikacje obejmują ostatnie wytyczne wydane w związku z Ustawą o wzroście PPP, które wskazują, że większe firmy, zwłaszcza większe spółki publiczne, posiadające dostęp do linii kredytowych niezależnych od PPP, mogą nie spełniać wymagań ekonomicznych programu. [Notatka Bloggera: Zobacz artykuł SBA mówi, że pożyczki w ramach programu ochrony wypłaty nie są przeznaczone dla większych „małych firm z dostępem do płynności ]. Dlatego radzimy wszystkim klientom zapoznać się z najnowszymi wskazówkami, aby upewnić się, że nadal kwalifikują się do wypłaty.

Zgodnie z zalecanymi przez nas najlepszymi praktykami doradzamy klientom każdej wielkości, aby przed złożeniem wniosku o fundusze odbyli spotkania zarządu w celu omówienia (i udokumentowania):

  • czy firma potrzebuje funduszy
  • czy firma wykorzysta fundusze na listy płac i inne zatwierdzone cele
  • czy istnieją inne czynniki przemawiające za zaciągnięciem kredytu, takie jak zły PR lub brak wsparcia ze strony kluczowych inwestorów

Oczywiście przed przyjęciem funduszy mogą pojawić się nowe informacje, które mogą zmienić tę analizę. Firmy, w tym organizacje non-profit i organizacje wyznaniowe, mogą również chcieć ponownie zwołać swoje zarządy, gdy fundusze zostaną udostępnione, jeśli pojawią się nowe informacje dotyczące kwalifikowalności.

Przepisy PPP wymagają od wnioskodawców zaświadczenia, że ​​fundusze są „niezbędne do wspierania bieżącej działalności. Należy o tym stale pamiętać. Nie jest to norma, biorąc pod uwagę niepewne i bezprecedensowe czasy, w których obecnie się znajdujemy. Standard pozwala firmom na swobodę ubiegania się o pożyczki w ramach PPP. Jednak oprócz wyjaśnienia SBA wspomnianego wcześniej, mogą istnieć dalsze wyjaśnienia przepisów lub interpretacji tego standardu, które mogłyby wpłynąć na wcześniejsze ustalenie przez firmę kwalifikowalności.

Skutki tego programu mogą potencjalnie przypominać to, co wydarzyło się po tym, jak za prezydenta George’a W. Busha weszło w życie za prezydentury George’a W. Busha, kiedy to niektórzy przedstawiciele branży finansowej zostali oskarżeni o niestosowanie pomocy. fundusze zgodnie z ich przeznaczeniem.

4. Podkreślasz potrzebę spotkań zarządu. Jak firma może zorganizować zgodne z prawem posiedzenie zarządu w dobie dystansu społecznego? Jakiej rady możesz udzielić bardzo małej firmie, która może mieć tylko jednego lub kilku właścicieli?

Wszystkie firmy, niezależnie od tego, czy są założone jako korporacja, LLC, czy w innej formie, mają formalny organ zarządzający. Można to nazwać radą dyrektorów (korporacje i niektóre LLC), menedżerami (niektóre LLC) lub innym terminem. Ten organ decyzyjny powinien omówić te kwestie, zarówno po to, aby pomóc spółce dokładnie je przemyśleć, jak i pokazać bankom i rządowi dowody na to, że firma podjęła odpowiednie kroki przed przyjęciem tych funduszy. Na przykład firma z dwoma właścicielami, którzy są jednocześnie menedżerami, powinna udokumentować, że dwaj właściciele omówili te kwestie.

Te dyskusje nie muszą odbywać się osobiście – i faktycznie prawdopodobnie nie mogą, biorąc pod uwagę zasady dystansowania społecznego. Spółki powinny zapoznać się z prawem stanowym i dokumentami, jakimi się kierują, takimi jak świadectwo założycielskie i regulamin, aby określić, czy mogą odbywać posiedzenia zarządu za pośrednictwem telefonu lub wideokonferencji. Wiele stanów, takich jak Delaware, od dawna na to zezwala. Inne państwa, które wcześniej się tym nie zajęły, teraz to robią. Na przykład gubernator Massachusetts właśnie podpisał przepisy nadzwyczajne, które zezwalają organizacjom non-profit na organizowanie posiedzeń zarządu za pośrednictwem telekonferencji.

Nawet firmy, które nie mogą organizować formalnych spotkań zarządu za pośrednictwem telekonferencji, mogą nadal zapraszać członków zarządu na wezwanie na nieoficjalne spotkanie. Wciąż warto byłoby, gdyby dyrektorzy omówili te kwestie, nawet jeśli nie mogą wziąć formalnego głosowania na posiedzeniu. Dyrektorzy mogą zatwierdzić wszelkie działania na piśmie po tej dyskusji.

5. Kiedy firma otrzyma fundusze, jakie należy zastosować się do zaleceń i zakazów?

  • Bądź na bieżąco ze wszystkimi zasadami, przepisami i wskazówkami dotyczącymi wykorzystania środków, określania, czy fundusze podlegają umorzeniu, i spłacania pożyczki, jeśli ma to zastosowanie.
  • Wykorzystuj fundusze na listy płac i inne zatwierdzone cele. Przestrzegaj innych zasad SBA, takich jak kupowanie produktów wyprodukowanych w Ameryce, jeśli to możliwe.
  • Zastanów się dokładnie przed dokonaniem zwolnień lub urlopów i zastanów się, w jakim stopniu wpływa to na umorzenie kredytu.
  • Nie zakładaj, że pożyczka zostanie umorzona. Postępuj zgodnie ze wskazówkami, aby określić kwotę, która zostanie umorzona, i zaplanuj spłatę, jeśli to konieczne.

6. Jakiego rodzaju dokumentację i notatki powinny tworzyć małe firmy po otrzymaniu pożyczki i wydatkowaniu środków, aby dalej wspierać ich potrzebę jej posiadania?

Firmy powinny ustanowić system śledzenia, aby zapewnić – i móc wykazać, na żądanie – że wykorzystują fundusze wyłącznie do zatwierdzonych celów. W zakresie, w jakim rada dyrektorów, właścicieli lub inny organ zarządzający spółki omawia pożyczki, firma powinna sporządzać i przechowywać staranne i dokładne notatki z tej dyskusji. Notatki (czasami nazywane „protokołami z formalnego posiedzenia rady dyrektorów) powinny udokumentować w dokumentacji firmy, kto uczestniczył w dyskusji, jakie tematy zostały omówione, jaką decyzję podjęła firma i jakie czynniki wpłynęły na tę decyzję.

7. W jaki sposób mała firma może zmaksymalizować procent umarzalnej pożyczki?

SBA twierdzi, że umorzy pożyczkę PPP, jeśli wszyscy pracownicy będą utrzymywani na liście płac przez osiem tygodni od daty wypłaty środków, a pieniądze zostaną wykorzystane na listy płac, czynsz, odsetki od kredytu hipotecznego lub media. Firmy powinny we wszystkich przypadkach zapewnić wykorzystanie środków do zatwierdzonych celów.

Mogą zmaksymalizować procent, który można wybaczyć (75% kosztów wynagrodzeń), unikając zwolnień i urlopów. Istnieje wiele niuansów w zasadach obliczania przebaczenia, które mają wpływ na strategie maksymalizacji przebaczenia. Departament Skarbu wyraził zamiar wyjaśnienia tych zasad za pomocą dalszych wytycznych.

8. Czy firma, która już zwolniła pracowników, powinna odłożyć ich z powrotem na listę płac, aby można było umorzyć więcej pieniędzy z pożyczki? Jakie techniki (lub ostrzeżenia) poleciłbyś małym firmom, które zwolniły pracowników lub obniżyły pensje przed przyjęciem tego programu pożyczkowego?

Chociaż zasady PPP mają na celu zmotywowanie pożyczkobiorców do przywrócenia siły roboczej i płac do poziomów sprzed COVID-19, kary w ramach PPP mogą być surowe, dlatego zdecydowanie odradzamy jakiekolwiek świadome niewłaściwe wykorzystanie funduszy lub fałszywe przedstawienie podczas uzyskiwania środków.

W ramach certyfikacji PPP wnioskodawcy muszą poświadczyć kilka oświadczeń, w tym, że fundusze są „niezbędne do kontynuowania działalności, jak wspomniano wcześniej, i że zostaną one wykorzystane do „utrzymania listy płac lub spłaty odsetek od kredytu hipotecznego, rat leasingowych i opłat za media . Jeśli mała firma została zmuszona do zwolnienia pracowników z powodu COVID-19 i musi ponownie zatrudnić pracowników w celu kontynuowania działalności, jest to z pewnością zgodne z duchem PPP. Odradzamy jednak firmy które próbują oszukiwać system i ponownie zatrudniać lub przywracać pracowników wyłącznie w celu uzyskania maksymalnego przebaczenia w ramach PPP.

9. Środki muszą zostać wykorzystane w ciągu ośmiu tygodni od daty uruchomienia pożyczki (tj. Daty udzielenia). W jaki sposób mała firma może skłonić pożyczkodawcę do opóźnienia pożyczki, tak aby większość z nich mogła przeznaczyć na listy płac?

Nie jest jasne, czy ta strategia jest możliwa lub praktyczna. SBA wymaga, aby środki zostały wypłacone w ciągu 10 dni od zatwierdzenia pożyczki. Wiele banków jest przytłoczonych radzeniem sobie z tym i mogą nie mieć indywidualnej elastyczności, jeśli chodzi o harmonogram.

Nie spodziewamy się, że opóźnienie będzie korzystne dla większości firm, ponieważ płace pozostają znacznym kosztem w każdym okresie ośmiu tygodni. Najlepszą praktyką jest, aby firmy pozostawały w bliskim kontakcie ze swoim bankiem w kwestii terminu wypłaty.

10. Zgodnie z zaleceniami CDC i wieloma zarządzeniami władz stanowych i lokalnych, pracowników mniej istotnych firm zachęca się do pozostania w domu lub schronienia na miejscu. Czy istnieje ryzyko, że pracodawcy (np. Restauracja, salon kosmetyczny, sklep detaliczny) mogą ponownie zatrudnić i sprowadzić pracowników na miejsce, głównie w celu uzyskania większej części pożyczki możliwej do umorzenia?

Firmy, które otrzymały wpływy z pożyczki PPP, nadal podlegają obowiązującym lokalnym nakazom zamknięcia firm. W większości przypadków oznacza to, że jeśli nieistotne przedsiębiorstwo otrzyma wpływy z pożyczki w ramach PPP, może nie wykorzystać tych wpływów na powrót do zwykłych operacji zdalnych.

To powiedziawszy, te małe firmy mogą być zainteresowane zatrzymaniem siły roboczej poprzez wykorzystanie wpływów z pożyczki PPP na zapewnienie pracownikom płatnych świadczeń urlopowych – tak aby po wznowieniu operacji mieli oni gotowe talenty potrzebne do powrotu do pracy. Dopóki nieistotne przedsiębiorstwa będą nadal przestrzegać swoich odpowiednich zarządzeń rządowych i nie będą nakazać mniejszym pracownikom powrotu do pracy wcześniej niż jest to konieczne, istnieje niewielkie ryzyko zatrzymania ich pracowników na płatnym urlopie w celu zachowania ich działalności przez długi czas biegać. Zgodnie z obowiązującymi przepisami PPP, wypłata płatnego urlopu jest równoznaczna z wypłatą wynagrodzenia w celu spełnienia wymogu wypłaty wynagrodzenia w wysokości 75% do celów obliczenia umorzenia kredytu.

Jednak, jak wspomnieliśmy wcześniej, niewskazane byłoby naruszanie wymaganych certyfikatów PPP. Firmy powinny upewnić się, że jeśli pobierają fundusze, naprawdę wykorzystują je do kontynuowania działalności i zatrzymywania siły roboczej – a nie tylko do uzyskania korzyści z przebaczenia z zamiarem ponownego zmniejszenia siły roboczej w późniejszym terminie .

11. Czy warunki pożyczki PPP pozwalają firmie na przyznawanie premii lub podwyżek pracownikom, którzy pracują na stanowiskach wysokiego ryzyka z powodu COVID-19?

To pytanie sugeruje trochę niuansów. W przepisach PPP rozróżnia się: „dopuszczalne wykorzystanie pożyczki – kategorie kosztów, na które pożyczkobiorcy mogą przeznaczyć wpływy z pożyczki; oraz „umarzalne wykorzystanie pożyczki – podkategoria dopuszczalnych zastosowań pożyczki, które stanowią wydatki podlegające umorzeniu.

Dopuszczalne zastosowania obejmują opłacanie kosztów listy płac, które w odpowiedniej części są zdefiniowane jako „pensja, płace, prowizje lub podobne odszkodowania. Termin „premia nie jest wyraźnie zawarty w definicji kosztów listy płac, jednak dla większości celów związanych z prawem pracy zarobione premie są uważane za „wynagrodzenia. W związku z tym, z ostrożnością omówioną poniżej, wydaje się, że wypłata pracownikowi premii z wpływów z pożyczki PPP jest dopuszczalna.

Chociaż wciąż czekamy na konkretne wytyczne dotyczące przebaczenia, tekst ustawy CARES, która reguluje umarzanie pożyczki PPP wskazuje, że tylko „wynagrodzenie wypłacane jest pojedynczemu pracownikowi, „wyłączając wynagrodzenie pojedynczego pracownika przekraczające roczna pensja w wysokości 100 000 dolarów, proporcjonalnie do potrzeb , są wybaczalne. W praktyce oznacza to, że możliwe do umorzenia wykorzystanie wpływów z pożyczki jest ograniczone do 15 385 USD (100 000 USD / 52 tygodnie x 8 tygodni) na pracownika, co praktycznie może ograniczyć wartość wykorzystania środków pożyczki PPP w celu zapewnienia premii lepiej opłacanym pracownikom. Ponadto niektórzy komentatorzy prawni zasugerowali, że instrukcję tę należy czytać wąsko, aby zawierała tylko „zwykłe wynagrodzenie, a nie warunkową rekompensatę, taką jak premie lub odprawy. Takie jak,większość prawników sugeruje, że wypłaty premii nie są wydatkami podlegającymi umorzeniu w ramach PPP.

Wszystko to powiedziawszy: Zasady PPP, czytane jako całość, wskazują, że fundusze PPP powinny być wykorzystywane w razie potrzeby do wspierania bieżącej działalności gospodarczej pożyczkobiorcy. Opierając się na tej koncepcji i złożoności otaczającej rozróżnienie między dopuszczalnym a umarzalnym sposobem wykorzystania pożyczki, większość prawników ostrzega pracodawców przed wykorzystywaniem wpływów z pożyczki PPP do nietypowych celów rekompensat, takich jak premie.

12. Jak radzisz małej firmie przemyśleć, czy lepiej dla firmy i pracowników jest zbieranie ubezpieczenia na wypadek bezrobocia zamiast pożyczki PPP?

Wielu naszych klientów przeprowadza podobne analizy i dla większości sprowadza się to do dwóch problemów: określenia, co zapewni maksymalne korzyści pracownikom oraz w jaki sposób firma może zatrzymać talenty i szybko wrócić do pełnej działalności.

Odpowiedź będzie się różnić w zależności od specyfiki każdej firmy, ale dla większości naszych klientów preferowanym sposobem działania jest zatrzymanie jak największej liczby pracowników. Fundusze PPP dadzą im możliwość zatrzymania utalentowanej siły roboczej i szybkiego powrotu do 100% operacji, przy jednoczesnym uzyskaniu pełnych korzyści z przewidywanego przebaczenia PPP.

Jeśli firma nie kwalifikuje się do otrzymania funduszy PPP lub nie otrzyma ich teraz, gdy środki się wyczerpią, zasiłek dla bezrobotnych może być dobrą opcją. Istnieje również kilka strategii dostępnych dla pracodawców w zakresie korzystania z programów „Workshare lub programów świadczeń dla częściowego bezrobocia, które pozwalają firmom zatrzymać pracowników bez wpływu na możliwość ubiegania się przez pracowników o indywidualne świadczenia pomocowe, które mogą być dla nich dostępne.