Zmiana prawa na temat ruchu drogowym. Wkrótce diagnozowanie techniczne po nowemu

Dom - Moto - Zmiana prawa na temat ruchu drogowym. Wkrótce diagnozowanie techniczne po nowemu

23.06.2019-417 widoki -Moto

Badanie techniczne pojazdów po nowemu  Moto

Już tylko dwa tygodnie pozostały do wdrożenia zmodernizowanej Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP), będąca częścią CEPiK 2. 0. Od 13 listopada zbytnio badanie techniczne dopuszczające pojazd do ruchu trzeba zostanie zapłacić przed jego przeprowadzeniem, a stacje kontroli tego rodzaju badanie będą musiały każdorazowo odnotować.

Modyfikacja układu CEPiK 2. 0 w ramach Centralnej Ewidencji Pojazdów sprzęga się z kilkoma zmianami po dotychczasowym funkcjonowaniu stacji kontroli pojazdów.

To najnowszy dzwonek, żeby zwrócić się o wydanie nowych albo odnowienie starych certyfikatów a mianowicie przypomina Ministerstwo Cyfryzacji. Od czasu 13 listopada 2017 roku stacje kontroli mogą potrzebować nowych certyfikatów, które są działać w systemie CEPiK 2. 0. Jak zaznacza ministerstwo nadal ważny będzie "stary certyfikat SKP wydany zgodnie z Polityką certyfikacji dla instytucji zewnętrznych , którzy korzystają z systemu CEPiK (łączących się przez sieć publiczną) oraz certyfikat VPN prawidłowy z Polityką certyfikacji gwoli infrastruktury CEPiK" - czytamy w komunikacie.

Stare certyfikaty są ważne dwa lata od dnia pierwotnego zarejestrowania w systemie.

Badanie techniczne

Znowelizowane uprawnienie o ruchu drogowym mniema, że za badanie fachowe dopuszczające pojazd do obrotu trzeba będzie zapłacić "z góry". Inaczej diagnosta odrzucić podbije dokumentów, a do Centralnej Ewidencji Pojazdów trafi informacja o przerwanym badaniu. Na razie jest faktycznie, że jeżeli pracownik systemów znajduje usterki i odmawia pieczątki, to nie zyskuje wynagrodzenia za usługę. Całokształt ma się zmienić trzynaście listopada.

Przegląd samochodu po nowemu. Całokształt, co musisz mieć pojęcie

Nowela prawa ma ograniczyć zjawisko "turystyki badań technicznych", w których kierowcy, nie zdobywając pozytywnego wyniku badania fachowego, przenoszą się do innej stacji.

Przewidziano aczkolwiek wyjątek od nowych przepisów, wprowadzając regulację, która umożliwi wniesienie opłaty za doświadczenie techniczne i opłaty ewidencyjnej po przeprowadzeniu badania fachowego pojazdu - w sytuacji rozliczenia tej usługi na podstawie faktury VAT z odroczonym terminem płatności. Wyjście to ma ułatwić aktywność przedsiębiorcom, np. zarządzającym flotą samochodową.

Dane w CEP

Doprecyzowano i zwiększono obręb danych wprowadzanych do Centralnej Ewidencji Pojazdów - CEP. Zdecydowano, że do CEP będą trafiać informacje o zabezpieczeniach na pojeździe, po tym jego zajęciu przez organ egzekucyjny czy na temat zabezpieczeniu majątkowym. Takie dane są szczególnie ważne gwoli potencjalnych nabywców aut używanych.

Nowelizowane przepisy rozwijają też, że obok warsztatów ubezpieczeń także Ubezpieczeniowy Kasa Gwarancyjny (UFG) będzie zobowiązany do przekazywania do CEP informacji o szkodach istotnych, do jakich doszło po aucie podczas wypadku – w przypadku pojazdów nieubezpieczonych.

Zgodnie z nowymi przepisami Straż Graniczna stanie się mogła zatrzymać dowody rejestracyjne pojazdów i pozwolenia czasowe na prowadzenie auta. W następstwie SG będzie przekazywać do CEP informacje o zatrzymanych dowodach rejestracyjnych oraz pozwoleniach czasowych.

Według resortu cyfryzacji zmiany pozwolą w zwiększenie zakresu informacyjnego po Centralnej Ewidencji pojazdów jak i również uzyskanie wyższej jakości informacji, a tym samym powiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego i bezpieczeństwa obrotu maszynami w dziedzinie wtórnym.

Związane z