Umorzenie pożyczki PPP: co CPA powinno teraz robić

Category: Należy Pamiętać
17 lutego 2021

W ciągu sześciu miesięcy od utworzenia programu ochrony wypłat (PPP) jedyną pewnością dotyczącą programu była niepewność.

PPP powstało w ramach ustawy o pomocy, pomocy i bezpieczeństwie gospodarczym (CARES) w sprawie koronawirusa (CARES), PL 116-136, która została podpisana 27 marca. Wraz z zamknięciem znacznej części gospodarki USA przez koronawirusa Kongres stworzył PPP pomóc milionom małych firm, które nagle stają przed niepewną przyszłością.

PPP narodziło się w mgnieniu oka – amerykańska Administracja Małych Przedsiębiorstw (SBA) i Departament Skarbu uruchomiły program w ciągu zaledwie tygodnia – i powstały w lawinie tymczasowych ostatecznych zasad i często zadawanych pytań (FAQ). Te wskazówki często rodziły więcej pytań, a wiele małych firm polegało na CPA, aby wytyczyć bezpieczną ścieżkę przez chaos.

Program przestał przyjmować nowe wnioski 8 sierpnia po sfinansowaniu ponad 5,2 miliona pożyczek na łączną kwotę 525 miliardów dolarów. Prawie dwa miesiące później małe firmy, które otrzymały finansowanie w ramach PPP, w dużym stopniu polegają na księgowych, którzy poprowadzą ich przez proces ubiegania się o umorzenie pożyczek, jednocześnie zwracając uwagę na potencjalne dodatkowe fundusze ze strony rządu federalnego.

Pożyczkobiorcy, którzy chcą ubiegać się o przebaczenie i uwolnić się od ciężaru pożyczki PPP, naciskają na CPA, aby pomóc im kontynuować ten proces. Jednak, jak to miało miejsce od początku, PPP nadal jest otoczone dużą niepewnością.

Więc co powinni teraz robić CPA? Mądrym sposobem jest rozpoczęcie przygotowywania wniosku o przebaczenie i przestrzeganie wymogów dokumentacyjnych, ale także cierpliwość w procesie, ponieważ istotne obszary są rozstrzygane. Aby pomóc Ci wyjaśnić obecną sytuację właścicielom i liderom firm, przyjrzyjmy się zestawowi pytań dotyczących PPP, kluczowym faktom i najlepszym praktykom.

Para szarych obszarów

Dwa z największych obszarów niepewności pozostałych po wybaczaniu PPP to:

Możliwość odliczenia wydatków:pożyczki PPP nie podlegają opodatkowaniu, ale obwieszczenie IRS 2020-32 oświadczyło, że żadne odliczenie od podatku nie jest dozwolone w przypadku wydatku, który można odliczyć w inny sposób, jeżeli zapłata tego wydatku skutkuje umorzeniem pożyczki objętej PPP. Uważa się, że dopuszczenie odliczenia wydatków opłaconych z funduszy PPP skutkowałoby scenariuszem podwójnego zanurzenia.

AICPA jest jedną z setek organizacji, które nalegały na Kongres, aby zezwolił na pełne odliczenia wydatków biznesowych związanych z PPP. Biorąc pod uwagę powagę skutków pandemii dla amerykańskich przedsiębiorstw, AICPA uważa, że ​​Kongres chciał, aby wydatki PPP podlegały odliczeniu. Prawodawcy obu partii wyrazili poparcie dla tego stanowiska, ale nie przełożyło się to jeszcze na działania Kongresu.

Całkowite wybaczenie:większość pożyczek PPP opiewała na 150 000 USD lub mniej. Ponieważ proces umarzania pożyczek PPP może być żmudny, członkowie Kongresu zaproponowali przepisy, które pozwoliłyby na znacznie prostszy proces usprawnienia umarzania pożyczek poniżej określonej kwoty. Powszechnie omawianym progiem są pożyczki w wysokości 150000 USD i poniżej, ale to może się zmienić i istnieje możliwość, że całkowite przebaczenie nigdy nie zostanie przyznane.

W idealnym scenariuszu pożyczkobiorcy nie będą składać wniosków o umorzenie pożyczki, dopóki nie zostaną rozwiązane kwestie dotyczące możliwości odliczenia podatku i automatycznego umorzenia. Oczywiście nie mamy pojęcia, kiedy to nastąpi, co prowadzi nas do…

3 kluczowe fakty dotyczące umorzenia kredytów PPP

Pożyczkobiorcy, którym zależy na umorzeniu pożyczek w ramach PPP, mogą chcieć poznać termin składania wniosków o umorzenie i wiedzieć, czy mogą złożyć wnioski wcześniej. Jeśli są współwłaścicielami firmy, w której pracują, mogą również chcieć wiedzieć, czy podlegają bardziej rygorystycznym obliczeniom dotyczącym zastępowania rekompensat PPP dla pracowników-właścicieli. Przyjrzyjmy się tym trzem kwestiom.

Termin wymagalności wniosku o przebaczenie:Nie ma określonego terminu dla pożyczkobiorców składających wniosek o przebaczenie, ale płatności pożyczkobiorcy będą wymagane 10 miesięcy po zakończeniu okresu objętego gwarancją, jak wyjaśniono w często zadawanych pytaniach nr 3 najczęściej zadawanych pytań dotyczących wybaczania pożyczek PPP.

Złożenie przez pożyczkobiorcę wniosku o przebaczenie wiąże się z terminami dla pożyczkodawców i SBA. Sekcja 2 (a) tymczasowej ostatecznej zasady dotyczącej zmian w przepisach przejściowych dotyczących wybaczania pożyczek i procedur przeglądu pożyczek SBA daje pożyczkodawcom 60 dni po otrzymaniu wniosku o przebaczenie na wydanie decyzji do SBA. Następnie SBA ma 90 dni po otrzymaniu decyzji pożyczkodawcy na rozpatrzenie wniosku i przekazanie pożyczkodawcy kwoty umorzenia wraz z odsetkami naliczonymi do dnia płatności.

Wczesne wnioski o umorzenie pożyczki:są one dozwolone, ale jest pewien haczyk: nadal obowiązuje okres ośmiu lub 24 tygodni.

Ustawa o elastyczności PPP, PL 116-142, podpisana 5 czerwca, wydłużyła okres objęty ochroną z ośmiu do 24 tygodni. W przypadku pożyczek sfinansowanych przed 5 czerwca 2020 r. Pożyczkobiorcy mogą zdecydować się na utrzymanie ośmiotygodniowego okresu objętego gwarancją lub przejście na okres 24 tygodni. Jeśli pożyczka została uruchomiona po 5 czerwca 2020 r., Pożyczkobiorca musi skorzystać z 24-tygodniowego okresu objętego gwarancją.

Niezależnie od tego, czy jest to osiem czy 24 tygodnie, pożyczkobiorcy mogą ubiegać się o przebaczenie przed końcem okresu objętego gwarancją. Jednak takie postępowanie obniża maksymalne kwalifikujące się odszkodowanie. Na przykład, jeżeli pożyczkobiorca wyczerpuje swoje fundusze PPP na wydatki kwalifikowalne i zdecyduje się złożyć wniosek o przebaczenie 16 tygodni po rozpoczęciu okresu objętego gwarancją, okres objęty gwarancją nadal będzie wynosił 24 tygodnie, a maksymalne rekompensaty dla pracowników byłyby proporcjonalne do 30 769 USD ([16 ÷ 24 × 46154 USD]), mniej niż maksymalna rekompensata dla pracowników pożyczkobiorców z 24-tygodniowym okresem ubezpieczenia.

Ponadto każda obniżka wynagrodzenia lub wynagrodzenia byłaby ekstrapolowana na cały okres objęty ochroną. Na przykład, jeśli stawka wynagrodzenia pracownikaAzostała obniżona z 25 USD za godzinę w pierwszym kwartale 2020 r. Do 15 USD za godzinę w okresie objętym gwarancją, przy średnio 40 godzinach pracy tygodniowo, pełna redukcja wynagrodzenia wyniesie 3600 USD . Oto jak obliczana jest ta redukcja:

1. Każdy pracownik, którego wynagrodzenie zostało obniżone o więcej niż 75% stawki wynagrodzenia z pierwszego kwartału 2020 r., Otrzyma wynagrodzenie lub obniżenie wynagrodzenia:

za. 75% z 25 USD za godzinę = 18,75 USD.

b. Wynagrodzenie otrzymane przez pracownikaAw okresie objętym gwarancją w wysokości 15 USD za godzinę jest o 3,75 USD niższe niż 18,75 USD.

2. Ponieważ PracownikAjest godzinowy, pożyczkobiorcy będą musieli obliczyć średnią liczbę godzin przepracowanych w tygodniu między 1 stycznia a 31 marca 2020 r.

za. Załóżmy, że w tym przykładzie średnia liczba godzin przepracowanych w tygodniu wynosi 40.

3. Aby obliczyć obniżenie wynagrodzenia / wynagrodzenia, które obniży umorzenie kredytu przez pożyczkobiorcę, należy pomnożyć tę redukcję przez średnią liczbę godzin przepracowanych w tygodniu przez liczbę tygodni w okresie objętym ubezpieczeniem.

za. 3,75 USD obniżki wynagrodzenia × 40 godzin × 24 tygodnie = 3600 USD.

Definicja właściciela-pracownika:We wniosku o umorzenie pożyczki w ramach PPP ustanowiono regułę dotyczącą wynagrodzenia właściciela PPP-pracownika w celu określenia kwoty ich rekompensaty kwalifikującej się do umorzenia pożyczki. Aplikacja nie definiuje właścicieli-pracowników, powodując spore zamieszanie. FAQ opublikowane na początku sierpnia definiowało właściciela-pracownika jako osobę, która jest zarówno właścicielem, jak i pracownikiem korporacji C. Tymczasowa ostateczna zasada wydana 24 sierpnia stanowiła, że ​​reguła dotycząca wynagrodzeń właściciela i pracownika PPP nie ma zastosowania do osób z mniej niż 5% udziałów w korporacji C lub S.

Wpływ tego odnosi się do wysokości maksymalnego wynagrodzenia pracownika-właściciela. Osoby posiadające mniej niż 5% udziałów w korporacji S lub C będą uprawnione do rekompensaty dla pracowników w wysokości maksymalnie 46.154 USD zamiast maksymalnie 20.833 USD dla właściciela-pracownika w okresie 24 tygodni. Należy pamiętać, że partnerzy nadal podlegają ograniczeniu w wysokości 20 833 USD przez 24-tygodniowy okres ochrony.

Para najlepszych praktyk

Przy tak dużej niepewności w procesie umarzania pożyczek PPP, CPA mogą być usprawiedliwieni, że nie są pewni, jakie działania powinni podjąć, aby pomóc pożyczkobiorcom w przygotowaniu. Zamknijmy ten artykuł kilkoma wskazówkami na temat tego, co CPA może teraz zrobić:

Udokumentuj wszystko, co możesz:Ponieważ zasady umarzania pożyczek PPP zawierają tak wiele szarych obszarów, pożyczkobiorcy powinni wiedzieć, w jaki sposób doszli do określonych wniosków i jakich wskazówek to zrobili. Udokumentuj, w jaki sposób wyciągnięto wniosek i lokalizację wskazówek, które doprowadziły do ​​tego wniosku. Nie chcesz przeszukiwać wielu tymczasowych przepisów końcowych, często zadawanych pytań i wniosków, aby znaleźć wskazówki wyjaśniające uzasadnienie informacji zawartych we wniosku o umorzenie kredytu. Jeśli potrzebujesz znaleźć coś, o czym wcześniej nie sądziłeś, że jest istotne w Twojej sytuacji, zapoznaj się z indeksem zasobów IFR i często zadawanymi pytaniami na stronie aicpa.org/sba (aby uzyskać dostęp, wymagany jest login członka AICPA).

Dokonaj najlepszej oceny:nie można tego wystarczająco podkreślić. Pożyczkobiorcy i ich doradcy muszą znać wytyczne, dokładnie przeczytać wniosek i instrukcje dotyczące wniosku oraz wykorzystać te informacje, aby dojść do rozsądnego wniosku. Czasami odpowiedź będzie trudna do znalezienia wśród wszystkich odcieni szarości. Nie powinno to być zaskoczeniem. Podobnie jak w przypadku wszystkich aspektów PPP, jedyną pewnością jest niepewność. W tym przypadku ocena CPA może mieć znaczenie.

Eksperci AICPA omawiają najnowsze informacje na temat PPP i innych programów pomocy dla małych firm podczas dwutygodniowego wirtualnego ratusza. Transmisje internetowe, które zapewniają kredyt CPE, są bezpłatne dla członków AICPA. Przejdź do strony internetowejAICPA Town Hall Seriesaby uzyskać więcej informacji i się zarejestrować.

TheProtection Zapłata Zasoby Strony Programu AICPA zadomy zasoby i narzędzia produkowane przez AICPA na adres pomocy ekonomicznego wpływu koronawirusa.

Aby uzyskać więcej wiadomości i raportów na temat koronawirusa oraz tego, jak CPA radzą sobie z wyzwaniami związanymi z wybuchem epidemii, odwiedź stronęJofAzzasobamidotyczącymikoronawirusalubzasubskrybuj nasze alerty e-mailz najświeższymi wiadomościami o PPP.