Autostrada Piotrków-Częstochowa będzie miała po trzy pasy

Dom - Wiadomosci - Autostrada Piotrków-Częstochowa będzie miała po trzy pasy

23.06.2019-36 widoki -Wiadomosci

Autostrada A1 - trzy pasy

Skierowana ostatnio do odwiedzenia realizacji autostrada A1 Tuszyn-Częstochowa, między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową będzie miała według trzy pasy ruchu – wynika z informacji GDDKiA. Oznacza to m. in. znaczną skalę robót w śladzie obecnej dwupasmowej „gierkówki”.

O skierowaniu tej liczącej 81 km partii autostrady A1 do adaptacji poinformował minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Po oddaniu powstającego już fragmentu Częstochowa - Pyrzowice (planowo ok. połowy 2019 r. ) będzie to ostatni brakujący fragment A1, przebiegający w tzw. śladzie obecnych odcinków drogi krajowej numer 1 oraz autostrady A1.

Będą nowe przetargi

Minister Adamczyk oszacował, że autostrada między Tuszynem i Częstochowa mogłaby być gotowa w porządku. 2020 r. Podał także, że Generalna Dyrekcja Tras Krajowych i Autostrad dzierży ogłaszać przetargi na budowę pięciu brakujących odcinków nadal w tym roku.

Odcinki te mają oznakowania: A, B, C, D w woj. łódzkim oraz E – w woj. śląskim (obecnie powstają tam odcinki F, G, H oraz I – od momentu Częstochowy do Pyrzowic). Każde mają być budowane po technologii betonu cementowego. Wydział A obejmuje 15, 8 km trasy od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Piotrków Trybunalski Południe - z węzłem. Przebiega w całości śladem zbudowanej w latach 80. autostrady A1.

Ogółem na całym przebiegu A1 pomiędzy węzłami Tuszyn i Częstochowa Północ zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych (Piotrków Zmierzch, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów), 85 obiektów inżynierskich (m. in. cztery przejścia dla wielkich zwierząt). Powstaną też metrów. in. obwód utrzymania autostrady (przy węźle Kamieńsk), obszaru obsługi podróżnych, drogi dojazdowe, zabezpieczenia przeciw hałasowi, przejścia dla średnich i niewielkich zwierząt, zbiorniki dla płazów i elementy odwodnienia.

Ruch w trakcie konstrukcji możliwy

Minister Adamczyk pytany o planowaną organizację ruchu dzięki drodze krajowej nr 1-wszą w trakcie budowy autostrady Prusak powiedział PAP, iż GDDKiA będzie chciała utrzymać co najmniej trzy pasy ruchu – prawdopodobnie przemiennie dwa pasy w pewną stronę i jeden po drugą. W późniejszych etapach budowy możliwe powinno zostać zapewnienie dwóch pasów ruchu w każdą stronę internetową.

Ta część A1 zostanie zrealizowana ze nakładów Krajowego Funduszu Drogowego, w ramach limitu wydatków przy Programie Budowy Dróg Rodzimych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r. ). Według danych ministra infrastruktury szacunkowy koszt realizacji tej inwestycji po wartościach z 2015 r. to kwota 3, 28 mld zł.

Przedstawiciele GDDKiA zwracają uwagę, że będą mogli przystąpić do przygotowywania i przeprowadzenia postępowań przetargowych po otrzymaniu formalnych wyborów od ministerstwa.

Tagi: autostrada Nasz kraj drogi Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zameldować naruszenie – kliknij przy link „Zgłoś Facebookowi” obok wybranym poście. Regulamin jak i również zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Trzeba czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kliku pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

Związane z