Temat: Rosja. Związki zagraniczne

Dom - Ze swiata - Temat: Rosja. Związki zagraniczne

25.06.2019-141 widoki -Ze swiata

Bez przełomu ws. przewozów. Kolejne rozmowy wiceministrów w środę  Ze świata

  • 300 plus w nowej odsłonie. "Większa pewność co do odwiedzenia jego ciągłego funkcjonowania"
  • Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie inna propozycja
  • Cztery śmigłowce za przeszło 1, 6 miliarda. "Wzmocnią znacząco nasze siły zbrojne"
  • Podatki, opłaty, akcyza. Rząd ma plan na równoczesne miliardy
  • Zmiany w PIT, ale z warunkami

Na środę zaplanowano przy Warszawie rozmowy wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita z rosyjskim odpowiednikiem a mianowicie poinformowała rzeczniczka MIB Elżbieta Kisil. Rozmowy będą dotyczyć pozwoleń na wjazd do Rosji dla polskich kierowców.

Kisil powiedziała, iż minister Szmit i ruski wiceminister transportu Nikołaj Asauł rozmawiali we wtorek poprzez telefon w tej sprawie.

Koniec ważności

Polskie ciężarówki do Rosji nie wjadą. Rozmowy będą kontynuowane

W Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa kontynuowane są we wtorek rozmowy polskich i rosyjskich ekspertów odnośnie tematu zasad wykonywania przewozów drogowych do Federacji Rosyjskiej oraz ustalenia poziomie kontyngentu zezwoleń na 2016 roku. Biorą w wymienionych udział także przedstawiciele rodzimych i rosyjskich organizacji zrzeszających międzynarodowych przewoźników drogowych.

Rosyjskie zezwolenia drogowe spośród 2015 roku były istotne do 31 stycznia 2016 r. Polscy przewoźnicy posiadają czas do 15 lutego, aby bez problemów przeoczyć teren Federacji Rosyjskiej dzięki podstawie ubiegłorocznych zezwoleń. Po grudniu ub. r. Rosjanie wydali przepisy wykonawcze do umowy międzyrządowej z 1996 roku, która określa maksymy realizowania przewozów drogowych między Polską a Rosją. Zmieniły one znaczenie pojęcia przewozu na rzecz kraju trzeciego. Nowe przepisy strona rosyjska rozciąga także na przedmioty produkowane w Polsce, np. przez filie firm obcych. Przewóz na rzecz kraju trzeciego jest bardzo ograniczony.

Zarzuty Rosjan

W poniedziałek po pierwszym dniu polsko-rosyjskich rozmów Szmit powiedział, iż Rosjanie pozostają na stanowisku, iż wprowadzone przez tych propozycji w ubiegłym roku regulace nie są sprzeczne spośród umową międzynarodową Polska-Rosja spośród 1996 roku. Strona nasz kraj - jak mówił Szmit - pokazuje negatywne konsekwencje wprowadzonych przepisów, które zmierzają do eliminacji polskiego transportu na rosyjskich szlakach.

Rosja liczy dzięki porozumienie z Polską przy sprawie przewozów

W wypowiedzi przekazanej w poniedziałek przez agencję RIA-Nowosti rosyjski wiceminister zarzucił stronie polskiej, hdy na pierwszym spotkaniu w tej sprawie zażądała zwiększenia ponad dwukrotnie liczby pozwoleń dotyczących przewozów towarów do odwiedzenia krajów trzecich - spośród 45 tys. do stu tysięcy. Jak oświadczył Asauł, takie zwiększenie liczby pozwoleń oznaczałoby zmniejszenie udziału rosyjskich przewoźników. Jak mówił witryna rosyjska wyraziła gotowość do dyskusji o rozmiarze kontyngentu pozwoleń, ale "strona nasze państwo uznała, że może zdobyć swoje cele drogą szantażu i ultimatum". Dodał, także, że Polska odmówiła reprezentowania konkretnych propozycji dotyczących alternacji pozwoleń na przewozy pomiędzy krajami na bieżący rok.

Z kolei wiceminister Szmit powiedział w przeszłym tygodniu, że Polska odrzucić przekazała propozycji dotyczącej konkretnej liczby pozwoleń, bo chce "ustalić warunki prawne robienia tych przewozów, a następnie rozmawiać o liczbie pozwoleń".

W 2015 roku obowiązywał kontyngent w poziomie 250 tys. zezwoleń dla polskich kierowców podzielonych na trzy kategorie: przewozy tranzytowe, przewozy dwustronne i tak zwane. kraje trzecie.

Związane z